Το ρόδι

Το ρόδι

Από την παράδοση… στη διατροφή σας

Το ρόδι είναι ένα από τα πρώτα φρούτα που καλλιεργήθηκαν. Φαίνεται να πρωτοεμφανίστηκε στην Περσία και από εκεί σιγά-σιγά προχώρησε στην Ινδία, την Αφρική, την Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική. Η ροδιά καλλιεργείται από το 3000 πΧ μέχρι και σήμερα κυρίως σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και στο πέρασμα όλων αυτών των χρόνων το ρόδι έχει αποκτήσει ιδιαίτερη θέση στην ιστορία των διαφόρων λαών.

Το ρόδι στην Ελληνική παράδοση αναφέρεται σαν σύμβολο γονιμότητας, θανάτου και αιωνιότητας. Είναι το φρούτο που έδωσε ο Πλούτωνας στην Περσεφόνη για να την «δέσει» με τον Άδη και το έμβλημα των Ελευσίνιων Μυστηρίων. Επίσης φαίνεται να διακοσμεί τον Ναό του Σολομώντα και τους μανδύες των ιερέων ενώ στο Βουδισμό θεωρείται ένα από τα τρία «ευλογημένα φρούτα». Το ρόδι στο πέρασμα των χρόνων χρησιμοποιήθηκε από διάφορους λαούς και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Σε αυτές άλλωστε αναφέρονται και ο Όμηρος, ο Θεόφραστος, ο Διοσκουρίδης και ο Πλίνιος. Στις μέρες μας το ρόδι θεωρείται ότι φέρνει καλοτυχία και αφθονία αγαθών στο σπίτι μας και γι’ αυτό το λόγο σε γάμους και την Πρωτοχρονιά σπάμε ρόδια.

Πέρα από την πλούσια παράδοση του ροδιού όμως, στις μέρες μας έχουμε να πούμε πολλά και για τα διατροφικά οφέλη αυτού του φρούτου. Ο καρπός του ροδιού είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε θερμίδες (68 θερμίδες ανά 100γρ καρπού) και είναι πλούσιος σε βιταμίνες (Α, C, E και φυλλικό οξύ), σε κάλιο, σε σίδηρο και σε φυτικές ίνες. Η υψηλή περιεκτικότητα του ροδιού σε κάλιο το καθιστά ένα ιδανικό φρούτο για υπερτασικούς ασθενείς που λαμβάνουν διουρητική αγωγή καθώς αναπληρώνει τις απώλειες καλίου που έχουν μέσω των ούρων. Επίσης έχει φανεί ότι η καθημερινή κατανάλωση ροδιού μπορεί να μειώσει την υψηλή αρτηριακή πίεση. Η σπουδαιότερη διατροφική αξία του ροδιού όμως είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Το ρόδι περιέχει τρεις διαφορετικές μορφές αντιοξειδωτικών ουσιών (τανίνες, ανθοκυανίνες και ελλαγικό οξύ) και η συνολική αντιοξειδωτική του ικανότητα έχει υπολογιστεί ότι είναι 2-3 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του κόκκινου κρασιού ή του πράσινου τσαγιού. Εξαιτίας των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει, η κατανάλωση ροδιού εμποδίζει την οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL) προστατεύοντας έτσι από τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών και κατ’ επέκταση από καρδιαγγειακά νοσήματα. Επίσης η αντιοξειδωτική ικανότητα του ροδιού θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος και του προστάτη αλλά και στην επιβράδυνση της ανάπτυξής τους.

Μπορεί το ρόδι να είναι συνδεδεμένο με τις ημέρες των Χριστουγέννων και συγκεκριμένα της Πρωτοχρονιάς, θυμηθείτε το όμως και τις υπόλοιπες ημέρες, καθώς πέρα από την παράδοσή του, το ρόδι, είναι ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας.

 


Μοιραστείτε το!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ